Kopiowanie kaset Studio

Dobry Przetwornik Dac do Dat i nie tylko

Ludzie szukają dobrego przetwornika szczególnie audiofile a one leża obok na półce .

Jak bowiem można by było położyć takie brzydactwo przy starym sprzęcie Audio Vintage


Ultramatch PRO SRC2496

Up-sampling – czy to dobre, czy złe?

Czy znalazłem najlepszy przetwornik na świecie? Mogę was zapewnić – jestem BARDZO BLISKO!

Muszę przyznać, że nie znam technologii cyfrowej na tyle dobrze, by zagłębiać się w szczegółowe wyjaśnienia dotyczące upsamplingu. Na razie wystarczy powiedzieć, że sygnał SPDIF jest przekształcany z 44,1 kHz na wyższe częstotliwości (96 kHz) i większą głębię bitową (24 bity), przez co przypomina sygnał DVD lub SACD. Przetworniki zdolne do obsługi sygnałów wysokiej rozdzielczości działają wówczas na granicy swoich możliwości.

Zaproponowano mi przetestowanie ciekawego urządzenia – słynnego Behringera Ultramatch Pro – przeznaczonego dla profesjonalnego rynku audio, które potrafi konfigurować i przetwarzać dowolny sygnał cyfrowy na inny. Wśród setki funkcji, Behringer może po prostu przeprowadzić upsampling standardowego sygnału S/PDIF do 96 kHz/24 bit. Urządzenie umieszcza się w szeregu z kablem S/PDIF – pomiędzy transportem a przetwornikiem DAC.

Podłączyłem je w swoim systemie między transportem Philips Fikus a dwoma przetwornikami DAC, które miałem pod ręką: Buffalo Sabre32 z układem ESS oraz Wolfson WM8742.

Zazwyczaj nie lubię urządzeń, które komplikują system i ingerują w dźwięk. Wierzę, że „mniej znaczy lepiej”. A jednak… to urządzenie jest inne. W przeciwieństwie do oversamplingu, który – jak wiemy – jest ZŁY dla muzyki, upsampling może czasem być BARDZO DOBRY. To nie panaceum na wszystkie problemy hi-fi, ale w moim systemie dał efekt niezwykle przejrzysty – mówię wam, jak jest. Rezultaty mogą się różnić.

Mogę wam powiedzieć: gdy tylko wcisnąłem przycisk UPSAMPLE na Behringerze, przeniosłem się do audio-nieba. DAC zaczął brzmieć jak magiczne pudełko. Zwykły sygnał, zwykły dźwięk – został przeniesiony na wyższy poziom. Stało się coś niezwykłego. Trudno mi nawet znaleźć odpowiednie słowa, zwłaszcza po polsku. Muzyka stała się gładka, płynna, magiczna. Ta sama muzyka, która bez Behringera brzmiała po prostu świetnie, po upsamplingu sprawiła, że ciarki przeszły mi po plecach. Whooooa! To zupełnie nowe doświadczenie – poziom high-endu. Nie potrafię wrócić do „nagiego” DAC-a. Chodzi tu o możliwość słuchania – a Behringer znacząco ją podnosi.

A teraz kontekst cenowy – nie mówimy tu o 100 000 euro za ciężki odtwarzacz Goldmunda, tylko o maksymalnie 150 euro (a nawet mniej). Ja kupiłem swój egzemplarz za 80 euro z VAT-em, nowy, z gwarancją itd. Tak, za jedyne 100 euro więcej nasz zestaw transport-DAC może wskoczyć o poziom wyżej.

Nie mogę zagwarantować, że zadziała to z każdym DAC-em – wasze doświadczenia mogą się różnić. Ale jeśli wasz przetwornik obsługuje 96 kHz/24 bity, Berlinger może okazać się najlepiej wydanymi 100 euro w waszym życiu. Zatrzymuję swój egzemplarz.

A może I2S – przetwarzanie bezpośrednie – brzmi jeszcze lepiej? Muszę to sprawdzić.

Ogólnie rzecz biorąc, branża studyjna wydaje się mieć zupełnie inne podejście do cen niż high-end. Produkt kosztuje tyle, ile wynoszą koszty części i pracy plus margines – a nie „koszt plus 10 000 euro za markę”. Jakość wykonania jest bardzo dobra, podzespoły też, a dźwięk – znakomity. To tak uczciwy produkt, że… zdejmuję przed nim kapelusz.

Dlatego nie lubię Audiofili nie dość że ignorują zasady fizyki to dodatkowo wspierają przemysł meblarski. Na dodatek pompując ceny .

 

Po co Mi Berhinger do Magnetofonów cyfrowych Dat Dcc czy Minidisc skoro mam te urządzenia w wersji zdjętych zabezpieczeń SCMS

1.Bo omija zabezpieczenia SCMS bez problemu to pierwsze

2.Możemy kopiować pomiędzy dwoma magnetofonami Dat w nieskończoność

3.Dodatkowo likwiduje Jitter który jest wyolbrzymiony szczególnie przez tych którzy skłaniają się do dźwięku Analogowego odrzucając cyfrowy

4.Up-sampling natomiast wyszedł przez przypadek

Dodatkowo trafiłem na poradnik poprawienia go i lampizacji

Jestem naprawdę Pod wrażeniem . Nie tylko Ultramatch upsamples, nie tylko Akceptuje sygnały AES/EBU, Toslink, S/PDIF i wszystkie wyjścia i którekolwiek z nich – Na górze. Posiada również bardzo dobry konwerter ADC do nagrywania analogu do Cyfry. Posiada również wbudowany w DAC – znakomity japoński chip o nazwie AK 4393. Możesz po prostu dodać lampy do tego przetwornika i masz wysoki koniec DAC z wbudowanym upsamplingiem.

Dodatkowo skorzystałem z mikro poradnika internetowego nie mojego i interfejs został wzbogacony o lampy.

 

Rezultat owo Uzyskałem WSPANIAŁY DAC oraz narzędzie digitalizacji za rozsądną cenę

Oraz ominiecie Systemy SCMS choć jak pisałem nie potrzebuje tego.

Up-sampling jest lepszy niż Oversampling który degraduje dźwięk

Dodam tylko że urządzenie może służyć do nie skończonego przegrywania także Minidisc i DCC

Ale robi się to inaczej żeby uniknać algorytmów kompresji.

Bowiem robi się to z czystego Źródła na te nośniki.

Ale nic nie stoji na przeszkodzie przegrywać źródła takie jak CD czy Dat na Dcc I minidisc