20 zł cała kaseta 1/szt
Przegrywanie kaset z USA
Przegrywanie kaset z Kanady
Przegrywanie kaset z Ameryki
Przegrywanie kaset w Systemie NTSC
Przegrywanie NTSC
Przegrywanie nietypowych kaset
Digitalisedcassettes from the USA
Digitalised cassettes from Canada
Digitalised cassettes in the NTSC System
NTSC losing
Coping of non-standard tapes
W wielu krajach a szczególnie Usa Kanadzie obowiązuje inny standard starych kaset i nagrań
NA wszelkich nośnikach Analogowych takich jak Hi8 VHS czy nawet Minidv lub Video8 itd.
Rozróżniamy różne rodzaje NTSC
NTSC-M odróżnia się stosowany w Japonii system NTSC-J
Oraz formaty
NTSC 4.43 albo NTSC 3,58
Przy zgrywaniu kaset NTSC trzeba mieć dużą wiedzę bo samo urządzenie z napisem NTSC nic nie daje szczególnie przy cyfryzacji nagrań. Dobre przegrywanie kaset NTSC to sprzęt i wiedza użytkownika. Mały wywiad i odpowiednie ustawienia sprzętu.
Wielu klientów nie pamięta kto gdzie i w jakim systemie i na czym przegrał nam te kasety.
A firma przegrywająca kasety zwali informację że to bubel stara kaseta straciłą barwy bo się rozmagnesowała.
Wielki błąd brak wiedzy i nie etyczne postępowanie.
Kraj lub region | Standard formatu wideo |
Afganistan | PAL |
Algieria | PAL |
Antigua | NTSC |
Argentyna | PAL |
Australia | PAL |
Austria | PAL |
Bahrajn | PAL |
Bangladesz | PAL |
Barbados | NTSC |
Belgia | PAL |
Bermudy | NTSC |
Brazylia | PAL |
Brunei | PAL |
Bułgaria | SECAM |
Kanada | NTSC |
Wyspy Kanaryjskie | PAL |
Chile | NTSC |
Chiny | PAL |
Kolumbia | NTSC |
Kongo | SECAM |
Kostaryka | NTSC |
Kuba | NTSC |
Cypr | PAL/SECAM |
Czechosłowacja | SECAM |
Dania | PAL |
Dominikana | NTSC |
Dubaj | PAL |
Ekwador | NTSC |
Egipt | SECAM |
Irlandia | PAL |
Salwador | NTSC |
Etiopia | PAL |
Finlandia | PAL |
Francja | SECAM |
Niemcy | PAL |
Ghana | PAL |
Gibraltar | PAL |
Grecja | SECAM |
Gwatemala | NTSC |
Haiti | SECAM |
Honduras | NTSC |
Hongkong | PAL |
Węgry | SECAM |
Islandia | PAL |
Indie | PAL |
Indonezja | PAL |
Iran | SECAM |
Irak | SECAM |
Izrael | PAL |
Włochy | PAL |
Wybrzeże Kości Słoniowej | SECAM |
Jamajka | NTSC |
Japonia | NTSC |
Jordania | PAL |
Kenia | PAL |
Korea | NTSC |
Kuwejt | PAL |
Liban | SECAM |
Liberia | PAL |
Libia | PAL |
Luksemburg | PAL/SECAM |
Malezja | PAL |
Malta | PAL |
Mauritius | SECAM |
Meksyk | NTSC |
Monako | SECAM/PAL |
Maroko | SECAM |
Holandia | PAL |
Nowa Zelandia | PAL |
Nikaragua | NTSC |
Nigeria | PAL |
Norwegia | PAL |
Oman | PAL |
Pakistan | PAL |
Panama | NTSC |
Peru | NTSC |
Filipiny | NTSC |
Polska | PAL |
Portugalia | PAL |
Puerto Rico | NTSC |
Katar | PAL |
Saba, Sarawak | PAL |
Arabia Saudyjska | SECAM |
Sierra Leone | PAL |
Singapur | PAL |
Republika Południowej Afryki | PAL |
Hiszpania | PAL |
Sri Lanka | PAL |
Sudan | PAL |
Surinam | NTSC |
Szwecja | PAL |
Szwajcaria | PAL |
Syria | SECAM |
Tajwan | NTSC |
Tanzania | PAL |
Tajlandia | PAL |
Trynidad | NTSC |
Tunezja | SECAM |
Turcja | PAL |
Zjednoczone Emiraty Arabskie | PAL |
Uganda | PAL |
Wielka Brytania | PAL |
Urugwaj | PAL |
USA | NTSC |
Związek Radziecki | SECAM |
Wenezuela | NTSC |
Jemen | PAL |
Jugosławia | PAL |
Zair | SECAM |
Zambia | PAL |
Zanzibar | PAL |
Zimbabwe | PAL |
Na wielu Polskich portalach ogłąszają się ludzie przegrywający kasety np. typu VHS
I mają z tym wiele problemów.
Mówią kaseta jest stara ledwo widać obraz –do klienta
Nie ma kolorów jest uszkodzona coś jest z dźwiękiem nie tak
A to brak wiedzy ktra dawano wymarła i jest trudna do odnalezienia.
Obecenie ludzie najtaniej przegrywają graberkiem kasety.
Nie mając świadomości że psuja obraz i dźwięk. Chińskie gra berki nie potrafią wielu rzeczy.
Takich jak sa potrzebne do kaset.I klient dowiaduje się ze kaseta jest stara i straciła kolory.
Brak wiedzy i specjalistycznego sprzętu który kosztuje już po kilka tysięcy dolarów.
Powoduje że przegrane kasety są zle przegrane.
Nawet magnetowid za 2000 zł z napisem Multisystem nic nie gwarantuje.
Ale i klienci się do tego przyczyniają . Mają kasety po 30 lat nagrane. Ale nie pamiętają jakim sprzętem czym to było nagrywane przegrywane .Gdyby powiedzieli mamy kasety z Usa czy Azji to firma od przegrywania pewnie nie jedna by się nie podjęła.
Tylko specjalista z duża ilością posiadanego obecnie drogiego sprzętu i z wiedzą potrafi poprawnie przegrać taki obraz. To że kupimy drogi grabber lub drogi magnetowid nic dalej nie znaczy.
System NTSC w kasetach VHS i innych nie był lubiany złośliwie nazywano go sytemem gubiącym kolory.
Przy rozdzielczości 525 linii uwielbiał tracić kolory. Dodawał dużo zielonego i niebieskiego koloru
Aby dobrze przegrać system NTSC trzeba mieć sprzęt studyjny z krótkimi przewodami . Profesjonalny.
Ładnym testem jest pokazać klientowi na takiej samej kamerze jak miał 30 lat temu ż eobraz jest piękny w kolorze.Ale klient nie ma tego jak zweryfikować.
Przyjmuje informację od firmy kopiującej że kaseta była w złym stanie
My mamy takie kamery zasilne na 110v oraz sprzęt stricte do przegrywania kaset w systemie NTSC
W SDTV obraz to
- NTSC 720x480i (format 3:2)
- Klatkaż wynosi 29,97 kl/s
Ponizej ciekawy przypadek z Usa dyskusji na forum w 2003 roku
One of my wife’s friends, in the Ukraine has
a NTSC video and television system. However,
he told us that it is a 4.43 (“color
reference frequency NTSC”), not the 3.58
(“color reference frequency”) system,
we have in the United States and Canada.
Can someone explain what the difference
between 4.43 versus 3.58 NTSC “system”
means? I was told that the 4,43 NTSC
is the “European NTSC”.
How does 4.43 versus 3.58 effect the use
of a NTSC camcorder bought in the United
States?
Any advice about this problem would be
greatly appreciated.
The idea was conceived back in the 70’s long before inexpensive
standards converters became available.
Never caught on in the USA, but some European countries used it,
probably because it’s relatively easy to do from NTSC to PAL, but
not in the reverse.
—
Larry Jandro – Remove spamtrap in ALLCAPS to e-mail
Gary Tait
nieprzeczytany,
27 kwi 2003, 20:41:35
It most likely would not work.
David McCall
nieprzeczytany,
27 kwi 2003, 21:31:21
do
All right, I’ll throw my hat in.
These are frequencies used for the color subcarrier in NTSC television systems.
There is a burst of this subcarrier at the beginning of each video line, then, that
same subcarrier is modulated by the color information. Amplitude modulated
for color level, and phase modulated for hue.
3.58 mhz is the frequency we use in North America.
4.43 mhz is the frequency they use in Japan.
I can’t tell you why, or that it is actually true 🙂
David
27 kwi 2003, 22:07:06
do
NTSC 4.43 is not really generally broadcast anywhere, but is a
compatibility mode generally for use in PAL countries.
Like the US, Japan uses 6MHz NTSC TV channels, and given the
4.2MHz available for video, and a 4.43MHz color subcarrier,
that wouldn’t allow for color.
When arguing PAL vs. NTSC, and all of the various claims
(including the fact that some of the so-called PAL advantages
were actually specifically excluded from the NTSC back in
the late 1940’s and early 1950’s), the biggest ‘advantage’
of PAL vs. NTSC is related to the wider channel widths available
in PAL countries and the higher subcarrier frequency. Given
the current spectrum allocations (both inter-channel and
intra-channel), the 4.43MHz subcarrier just does not fit in
the NTSC channels.
Thad
unread,
Apr 29, 2003, 11:04:43 PM
to
While in Russia, I connected an NTSC camcorder to a PAL/SECAM/NTSC
multi-system TV. The luminance was OK, but there was only a slight
tinge of color. Most of the picture looked shades of grey, except for
strong reds which had a slight coloration. Might this be the effect of
the color subcarrier frequency difference?
Thad